משפחתובלוגיה

על חיפושים ועל מציאות

header

דן כנר מפרסם מודעות אבל ?‍♂️

31 בדצמבר, 2022 מאת רוני · ניתן להגיב

הסיבה המיידית והדוחקת לפרסום הפוסט הזה היא שראיתי שלשום בטלויזיה פרסומת קצרה שבה דן כנר, הקריין המיתולוגי של קול ישראל ושל הטלויזיה הישראלית, מפרסם…. מודעות אבל באינטרנט, עבור אתר האינטרנט "עד עולם":

תתרכזו וצפו בסרטון של 12 שניות (במאי: חיים צינוביץ):

https://fb.watch/hMh-oHFabK

(תעתיקו את הלינק לדפדפן שלכם)

ואם אתם רוצים לשמוע מה יש לגולן נוחיאן לומר על הפרסומת, צפו בפינת הפרסומות של גולן נוחיאן 19.12.22:

כידוע, דן כנר:

כנר נוהג לנקד את כל הטקסטים אותם הוא כותב או מקריא ובכללם את המסרונים בטלפון.

(מתוך ויקיפדיה, הערך: דן כנר)

זה ממש כך. בשנת 2015 צדה את עיני מודעת האבל שפורסמה בעיתון אודות אמו: מרים (טרודה) כנר (לבית גוטר):

השימוש במודעות אבל במחקר הגנאלוגי נפוץ ובעל חשיבות רבה. מודעות אבל מפורסמות בעולם כולו וכוללות לא רק פרטים אודות הנפטר או הנפטרת, אלא גם אודות קרובים, בני ובנות זוג של קרובים וגם של חברים. לעיתים קרובות, מצויינת הקירבה בין המנוח.ה לבין הקרובים והדבר מסייע כמובן בקביעת הקשרים המשפחתיים.

היכן מוצאים את מודעות האבל? כמעט בכל העיתונים בעולם ולאורך כל השנים. קצרה היריעה מלפרט כאן את כל המקומות, אז אזכיר רק מקצתם:

עיתונות יהודית הסטורית

https://www.newspapers.com/

ניו יורק טיימס

מקור נוסף מתייחס להודעות על לויות. FamilySearch קיבצו מעל 500,000 מודעות של לויות בהונגריה. החיפוש קצת מאתגר (צריך לחפש לפי האות הראשונה של שם המשפחה, למצוא בתוך הקבוצה הזאת את השם הקרוב ביותר לאיות שלך ולדפדף…). תראו את המודעה הנפלאה אודות פטירתה של פאני פרידמן ב- 1875. אם תבחנו אותה טוב, תוכלו אפילו לזהות את ראשי התיבות תנצב"ה:

אנחנו מכירים לא מעט אתרי אינטרנט בארץ ובעולם שמעלים לרשת מודעות אבל מהעיתונים. למעשה, הם מעתיקים את הנתונים לפורמט שלהם ויוצרים מעין מודעת אבל. הם אף "מגדילים ראש" ומאחדים מודעות אבל ומודעות תנחומים ויוצרים מודעה אחת שמאגדת גם מידע נוסף. כך, לדוגמא, אתר "אבלים", הוסיפו במידע אודות אמו של דן כנר, שלאביה קראו "אברהם (פרט מידע שלא הופיע במודעת האבל המשפחתית):

חוץ מ"אבלים" יש שחקנים נוספים ברשת, כמו האתר "מודעות אבל":

אז למה מודעות האבל נראות אותו דבר כל השנים?

ראו את הפודקסט הנפלא של כאן סקרנים: למה מודעות האבל נראות אותו דבר כבר 100 שנה? ואל תפספסו את האנקדוטה הנפלאה בסוף הפודקסט על הפונט של המודעות!

Share

ניתן להגיב↓

  • עדיין אין תגובות...ניתן להגיב על ידי מילוי הטופס למטה.

השארת תגובה