משפחתובלוגיה

על חיפושים ועל מציאות

header

על הבלוג

גֶּנֶאָלוֹגִיָּה
סדר הדורות, ענף במדע ההסטוריה החוקר את מוצאם, תולדותיהם וקרבתם של משפחות, בתי אב ושושלות. הגנאלוגיה היא מדע עזר להסטוריה.
(אוצר הלשון העברית, יעקב כנעני)

כמה פשוט להגדיר את המושג "גנאלוגיה" בצורה מילונאית. ומה יקרה כאשר נרצה להגדיר את המושג "גנאלוג"? אם ננסה להגדירו כ"מי שעוסק בגנאלוגיה", הרי שנפנה את הקורא הנבוך להגדרה שהובאה לעיל, אשר חושפת טפח ומכסה טפחיים.

מהו, אם כן, "גנאלוג"? בצורה פשטנית, ניתן להגדירו כ"מי שמחפש תשובות לשאלות הנוגעות למוצא משפחתו". לעתים נפוצות, החיפוש אינו מצטמצם למשפחה גרידא, אלא מתרחב לכיוון האיזורים מהם הגיעה המשפחה, למסורות הנוגעות לאותו מוצא ואף לאירועים היסטוריים אשר עיצבו והשפיעו. בנוסף, במחקר הגנאלוגי לא תמיד ברורות השאלות, ומותר בהחלט לרתום את העגלה לפני הסוסים בחיפושים נואשים ללא כיוון ברור. אם כן, גנאלוג הוא, בקיצור נמרץ, "מי שמחפש תשובות".

כאן, מעל דפי הבלוג הזה, ננסה לתהות על התשובות ועל השאלות, על מוצאנו ועל עתידנו, על חיפושים ועל מציאות. ובקיצור, על חיינו בחיפוש מתמיד…

3 תגובות

3 תגובות↓

  • 1 reuyah shiran // 9 נוב, 2011 בשעה 11:20

    ארנון ידידי –
    עד עתה "התעסקנו" עם מש' גולדברג, כלומר סבי מצד אבי, טרם החלטתי לגלות את השם "בוכמן". מנין הגיע סבי (הוא קבור בטרמפלדור, וסבתי רבקה לבית גולדברג) קבורה בראשל"צ. לא ידוע לי על משפחה כלשהיא מצד אבי אבי. שהגיע מקישינו שברוסיה. היה חייט -שלא היתה לו פרנסה, נסע לאוסטרליה לחפש זהב וגם בזה לא הצליח….וחזר לארץ.
    אולם יש מישהוא שקשור או יודע דבר על כך?-והרי לך יש "קבלות" על הצלחותיך…

  • 2 DRORI YOEL // 12 ינו, 2013 בשעה 18:55

    POLIN TOWN LOWICZ FAMILII KNOPF

    חוקר ו מחפש אנשים ששייכים למשפחה מהעיר לוביץ דרורי יואל רמת ישי

  • 3 מלאכי שרה // 20 פבר, 2019 בשעה 19:53

    כיצד אני יכולה להעזר בכם לאיתור פרטים על בני משפחת הורי

     פולין, לודז

    תודה שרה

השארת תגובה