משפחתובלוגיה

על חיפושים ועל מציאות

header

שואה בהזדמנות! כל הקודם זוכה!

19 באפריל, 2012 מאת רוני · תגובה אחת

העיתון "כלכליסט" מדווח היום כי אתר הקופונים "גרופון" מציע חיסכון של עד 70% בתרומה ל"יד ושם". אתם יכולים לרכוש תרומה בסך 20 ש"ח ל"יד ושם" כשהיא משקפת 70% הנחה.

בתמונת המסך שמופיעה בכתבה ב"כלכליסט" מופיע הכיתוב: "חסכו עד 70%" בצמוד למחיר התרומה.

מיחסי הציבור של החברה המפעילה את האתר, נמסר לכלכליסט כי ציון ההנחה הוא ברירת מחדל של המערכת וכי סכום התרומה במלואו מועבר ל"יד ושם".

אם תכנסו עכשיו לאתר של גרופון: http://www.groupon.co.il/ תוכלו להיווכח שמישהו הצליח לעקוף את "ברירת המחדל של המערכת" וכרגע לא מצויינת הנחה כלשהי לתרומה.

היוזמה אולי ברוכה, אבל הדרך, אוי הדרך, היא סרת טעם (טוב, על זה כבר דיברנו ממש לאחרונה).

מצד שני, מכיוון שהם כבר תיקנו את המעוות, אז אפשר לסלוח להם, אבל למה הם לא חשבו על זה קודם?

 

Share

תגובה אחת↓

  • 1 ארנון // 19 אפר, 2012 בשעה 16:20

    רוני, נגעת בעצב רגיש אצלי, ואני עוצר את עצמי מ"לשפוך" בחמת זעת את כל מה שיש לי לומר בנושא הזה. החברה הישראלית (ולא רק היא, כמובן) של העת הפוסטמודרנית הזו נגועה בתחלואים רבים, ואחד מהם נוגע למקרה המצער הזה: השיח הציבורי כולו מנוהל על ידי אנשי שיווק, יח"צ, פרסום ודומיהם, מתוך ידיעה שהכל ניתן לשיווק. ה-כ-ל. לא רק מוצרי צריכה, אלא גם פוליטיקה וחינוך וצבא וכלכלה, וכן – גם שואה. אני אולי מגזים קצת, אבל למילה "שואה" יש היום משמעות בקרב חלק קטן מאוד מן האוכלוסיה בלבד, ובעבור כל השאר – זהו עוד מושג אחד מני רבים. וראה גם המקרה של בנק לאומי ממוקדם יותר היום (http://www.haaretz.co.il/captain/net/1.1689486). במקום שבו חושבים בשבילך – אתה לא צריך לחשוב בכלל. במקום בו מחליטים בשבילך – אתה לא צריך להחליט מה טוב ומה לא. וכשהכל מסביב עטוף בשכבות רבות של השקטה, השטחה, הצהבה ורידוד – אין שום אפשרות לדיון רציני בכלום (וזוהי, הלוא, מטרתו של כל שלטון, הלוא כן?), כמו למשל תופעות שנחזו לפני 70 שנה באירופה וחוזרות על עצמן בישראל של 2012. אין לי מושג מה ינער את החברה הישראלית מן התרדמת בה היא מצויה בשנים האחרונות (בטח לא ה"מחאה" שניסתה להרים ראש בקיץ האחרון), אבל בטח ש"ניעור בחסכון של 70%" לא יעשה את העבודה… סליחה על שחרור הקיטור, אבל אתה התחלת 🙂

השארת תגובה